Teknoloji

Korku Oyunu MADiSON PSVR 2’ye Geliyor

 
Korku atmosferiyle karşımıza çıkan Madison, 20 Şubat’ta PSVR 2 sanal kulaklığına geliyor. Elbette oyunu sanal başlıkla deneyimlemek ve o kaygı dolu anları sanki bizzat içindeymiş gibi yaşamak bizlere çok daha farklı bir deneyim yaşatıyor. deneyim. Dolayısıyla böyle bir cihazınız varsa sanal oyunlarda mutlaka bu oyunu denemeli ve kendinizi kaygıya hazırlamalısınız.
 
Oyun diğer korku oyunlarından ilham alan unsurlar içeriyor ve burada geçirdiğiniz süre boyunca bulmacaları çözmeye çalışıyor ve korkunç yaratıklarla karşılaşıyorsunuz. Ani değişen kamera ile görev alabileceğiniz yapımda bulmacaları çözmek tamamen sizin işiniz ve burada başta kolay, sonra zor bulmacalar bizi bekliyor. Çevreyi keşfedebileceğiniz ve keşfederken öğrenebileceğiniz oyunda asıl amacınız karanlık atmosferlerde yolunuzu bulmaktır.
 
Karanlık atmosferlerde ilerlediğimiz ve her zaman ilginç olayların yaşandığı yapımda, yoğun kaygıların gerçek yüzünü öğrenmek için elimizden geleni yapmak üzere yola çıktık ve birinci şahıs kamera bakış açısıyla oyundaki yerimizi alabiliyoruz. Burada bulunduğumuz süre boyunca elbette birinci şahıs aslında çeşitli sırları doğrudan gözümüzün önünde ortaya çıkarıyor ve bu noktada oyunu sanal oyunlarda deneyimlemek kesinlikle daha fazla deneyim sağlıyor. Çünkü oyunun kamera perspektifleri çok farklılık gösterebildiği gibi, oyun deneyimi de her kamera perspektifine göre çok farklılık gösterebiliyor. Burada her oyuncu farklı bir deneyim yaşarken, sanki sanal başlıklarla adeta oyunun içinde yer alıyoruz.
 
 
 
Elbette bu noktada bunu sanal başlıklarda deneyimlemek, korku dolu atmosferin içinde kendimizi bulmak ve dehşet verici unsurlarla karşılaştığımızda sanki gerçek hayatta da karşılaşmışız hissine kapılmak keyifli deneyimlerden biri. Elbette bu tür oyunlar kaygı severler tarafından da oynanabilir, eğer kaygı oyunlarından korkuyorsanız ve aslında oynamaktan çekiniyorsanız bu oyundan uzak durmanızı öneririz. Çünkü anlık olarak karşılaştığımız korkunç yaratıklar tüylerimizi diken diken edecek bir yapıya sahip.
 
Bunun dışında oyunda Luca isimli bir karakteri kontrol ediyoruz ve Madison isimli bir şeytanın eziyetlerine maruz kalıyoruz. Ama elbette bu şeytanı ortadan kaldırmak, onun istediğini yapmak değil, aynı zamanda yapmak istediğini boşa çıkarmak da bizim işimiz. Gerçekten de farklı noktalara doğru ilerlemeye, farklı odaları keşfetmeye ve bu alanlarda ortaya çıkarmaya çalıştığımız sırlarda değerli hikaye unsurları kullanılıyor. Aslında bildiğiniz gibi anksiyete oyunlarında çevreyi keşfetmek ve çevredeki eşyalara el koymak çok önemli. Bu arada siz oyunu oynarken biz de etrafı keşfedebilir, çeşitli nesnelerle etkileşime girebilir, onları alıp, çevirebilir ve iyice araştırmaya başlayabiliriz.
 
Ayrıca bu nesnelerle çeşitli notlar da elde edebiliyoruz. Bu notlarla hikayenin gidişatında ne olacağına karar verebilir ve aynı zamanda burada neler olup bittiğini öğrenmeye çalışabiliriz. Elbette notlarla hikayeye dair farklı fikirler edinebiliriz. Öncelikle burada neler olup bittiğini anlamaya çalışıyoruz ve oyunda bu notları okuyup etrafa bakmak çok önemli. Çünkü çevreyi keşfetmek bu tarz oyunlarda temel hedeflerimizden biridir. Ancak bu şekilde ana hikaye boyunca bilgi sahibi olabilir ve olup biteni anlayabiliriz.
 
 
 
Elbette oyundaki hikaye kapsamında zaman zaman orta sahnelerin de ortaya çıktığını görebiliyoruz. Ancak bu orta sahnelerin hikayeye dair etrafta bulduğumuz notlar kadar fazla bilgi vermediğini deneyimleyebiliyoruz. Bunun dışında elbette oyundaki karanlık atmosferlerde yolumuzu bulmak için bazı nesneleri kullanabiliyoruz ve çevreyi aydınlatmak için farklı şekillerde etkileşime geçebileceğimiz unsurları da bulabiliyoruz.
 
Kameramızla olay örgüsünü takip edip yer alabileceğimiz yapımda elbette çevrenin fotoğraflarını çekmek, doğru zamanda doğru fotoğrafları çekerek olaya farklı açılardan bakmak da diğer mekanikler ve detaylar arasında yer alıyor. Ölümlü dünyada yer aldığımız yapımda farklı alemlerin olduğunu da söyleyebiliriz. Diğer alemlerde aslında farklı atmosferler ve görünümler deneyimleyebiliriz. Oyunda bulunduğumuz süre boyunca ölümlü dünyadaki diğer alemlere doğrudan bağlanabiliyor ve burada çektiğimiz fotoğraflarla olay örgüsünün nereye gittiğini takip etmeye çalışıyoruz. Yapım aşamasında bulmacaları çözmemizi ve bulmacaların etrafındaki zorlukları ortadan kaldırmamızı sağlayan ilginç mekanikler ve detayların bulunduğunu da belirtmeliyiz.
Yukarıda da bahsettiğimiz gibi oyunda geçirdiğimiz süre boyunca bulmacalar çok önemli. Bu bulmacaları çözmek oyunun temelidir. Bulmaca çözerken elbette güçlü içeriklerle karşılaşabiliriz ve bunları çözmek bizim işimiz. Bulmaca içerikleri farklı şekillerde karşımıza çıkıyor. Burada bazı noktalarda kapıları açmamız gerekiyor. Bazı noktalarda kilitli kısımları açmak için farklı objeler kullanabiliyoruz.
 
Elbette bu bulmacaların zorluğu, diğer kaygı oyunlarından ilham alan yapıları ile giderek artabiliyor. Korku unsurlarıyla uğraşırken bir yandan da kendimizi bulmacaları çözmekte zorlanırken buluyoruz. Belirli noktalarda tartışmamız gereken durumlar ortaya çıkabilir. Bu noktalarda bulmacaları çözebilmek için etraftaki nesneleri araştırmak ve çevredeki nesnelerle etkileşime geçmek oldukça önemli. Aslında bu mekanikler ve temeller kaygı oyunlarının temelinde yer alır. Dilediğiniz şekilde katılabilirsiniz, biz de sizin için elimizden geleni yapacağız. Bunun dışında oyunda etraftaki eşyaları kullanıp kullanmamanız bulmacaların gidişatına ve senaryoya göre değişiklik gösterebiliyor.
 
 
Farklı oynanış sekanslarıyla karşılaşabileceğimiz yapımda ilgi çekici karakterlerin de yer aldığını söyleyebiliriz. Kendimizi karanlık odalarda ve kilitli alanlarda bulabileceğimizi bildirebiliriz. Oyunda karakterinizle yürüyebilir, koşabilir ve farklı hareketler gerçekleştirebilirsiniz. Ancak bildiğiniz gibi kaygı oyunlarında yapabilecekleriniz sınırlıdır. Burada maalesef kaygı unsurlarına cevap veremiyorsunuz. Yani oyunda kullanabileceğiniz herhangi bir silah veya aksiyon eşyası bulunmuyor. Dolayısıyla burada sadece sahip olduğunuz kamerayı kullanabiliyorsunuz ve aynı zamanda korku unsurlarından kaçmak da ana hedeflerinizden biri.
 
Şanssız bir bölgede bulunduğumuz ve başımıza kötü olayların geldiği yapımda, hayat hikayesinin bize neler sunduğunu öğrenmeye çalışıyoruz ve ana hikaye boyunca farklı görevler üstleniyoruz. Biz o taraftayken gerçekten güçlü bir yapıyla karşılaşıyoruz ve aynı zamanda ana hikayenin akışında kendimizi kaybedeceğimiz bir durumla da karşılaşabiliyoruz. Bu tarz oyunlarda her zaman korku unsurlarıyla karşılaştığınız ve ortam ve atmosfer gerçekten bu duruma uygun olduğu için her zaman tedirgin olabiliyorsunuz ve ortam gergin görünüyor. Elbette sürekli stres altında olmak oyun deneyiminizi etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Ve eğer kaygı oyunlarını seviyorsanız kesinlikle bu oyuna göz atmaya değer.
 
Ani değişim kamerası ile farklı acıların içine adım atabileceğiniz ve oradaki içeriklerin değişebileceği üretimdeki acıların daha derinlerine inmeye çalışıyoruz ve burada neler olup bittiğini bulmak bizim işimiz. Hayatta kalabileceğimiz üretimde hem mala dikkat ediyoruz hem de hayatta kalmak için elimizden geleni yapıyoruz. Oyundaki bulmacaları çözmeye çalışırken elbette etraftaki eşyalara dikkat etmek ve tuzak olup olmadığını öğrenmek hamlelerimize göre değişiyor. Elbette oynanış kısmında çok derin oynanış sekansları yok ancak yine de bize yeterli içeriği sağladığını söyleyebiliriz.
 
 
 
Bu kadar gerilim dolu bir oyunda oyunu sanal başlıklarla deneyimlemek ve sanki gerçekten oyunun içindeymiş gibi hissetmek gerçekten değerli deneyimlerden biri. Hatta sanal oyunlarda yer aldığımız süre boyunca sanki oyunun gidişatını oradan etkiliyormuşuz gibi geliyor ve aynı zamanda anksiyete oyunlarında gerçekten korkmamıza neden olan deneyimler arasında yer alıyoruz. Bu nedenle oyunda bulunduğumuz süre içerisinde sanal başlıklarla oyun oynarken kısa bir süreliğine kendinizi deneyimlemeniz ve çevreye kısaca göz atmanız sizin için çok önemli. Çünkü oyunda doğrudan çıkış tuşuna basamıyorsunuz ve gerçekten zor durumlarla karşılaşabiliyorsunuz. İlk uyarımızı bu noktada yapmak istiyoruz.
 
Yapımda karşımıza çıkan karakterlerin farklı hayat hikayelerine sahip olduğunu da belirtmemiz gerekiyor. Ana hikayenin akışı içinde bu karakterlerin belirdiğini görürken elbette her karakterin hayat hikayesiyle de bir arada karşılaşıyor, yaşadıklarını ve yaşamadıklarını deneyimleyebiliyoruz. Aynı zamanda burada attığımız her adımda çok dikkatli olmamız gerekiyor. Çünkü burada bulunduğumuz süre içerisinde başka varlıkların yani korkutucu unsurların olduğunu görüyoruz ve aynı zamanda dikkat çekmek de istemiyoruz. Oyunda yer aldığımız sürece yalnız olmadığımızı her zaman hissedebiliyoruz.
 
Oyun bize hep bunu vurguluyor ve ortamın, atmosferin gerilim dolu müziklerini bizlere sunuyor. Elbette bu noktada korkutucu unsurların bir anda karşımıza çıkması ve bazen de bizi gerçekten korkutması gerçekten önemli. Bu noktada kendimizi zorlamamamız ve oyunu ilerletmemiz elbette bizim irademize ve niyetimize bağlıdır. Aynı zamanda oyunda düzgün ilerlemek için karakteri doğru bir şekilde kontrol etmek ve bu sayede oyundaki yerimizi almak da diğer unsurlar arasında yer alıyor.
 
 
 
Derinlemesine dahil olduğumuz üretim kapsamında kendimiz çektiğimiz fotoğrafların da elbette bir anlamı olacak. Elimizde bulunan kamera bize burada olup biteni doğrudan gösterecek ve gerçeğin ortaya çıkması için bu fotoğrafı çekmemiz gerekecek. Elbette burada çektiğimiz fotoğrafları bir ölçüde toparlayabileceğiz ve aynı zamanda burada farklı sırları da ortaya çıkarabileceğiz. Örneğin duvardaki bir dairenin fotoğrafını çekip elimizdeki fotoğrafa baktığımızda bu dairenin içinde bir sayı olduğunu görebilir ve farklı şekillerde mekaniğin varlığından da bahsedebiliriz. Dolayısıyla fotoğrafın buradaki temel mekaniklerden biri olduğunu söyleyebiliriz.
 
Her yeri arayabileceğimiz, araştırma yaparak farklı eşyaları bulabileceğimiz üretimde bizi kovalayan varlıklardan kaçmanın bazı yolları var. Burada elbette kendimizi varlıklardan korumak için çevremizdeki unsurları toplamaya çalışıyoruz ve bu unsurları onlara karşı kullanabiliyoruz. Aynı şekilde oyun boyunca çeşitli odalar ve bulmacalar rastgele ortaya çıkabilir. Bu da her oyuncuya farklı bir deneyim sunuyor ve oyunda geçirdiğimiz süre boyunca bu içeriklerle birlikte ilgilenmek durumunda kalıyoruz.
 
 
 

Eğer bu tarz oyunları seviyorsanız elbette bu oyuna da göz atabilir ve deneyebilirsiniz. Oyun aslında şu anda PC ve konsollar için mevcut. Aynı zamanda sanal başlıklara da gelmeye hazırlanıyor. Hangi platformda oynamak istiyorsanız onu seçebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu